Korrepetálás iskolásoknak
Az szuper, ha tanul nyelvet a gyerek a suliban, de mégis csak szükség lenne kiegészítésre az iskolai nyelvóra mellé? Teljesen normális. Több oka lehet:
- A szülő nem ismeri az adott nyelvet, nem tud segíteni a háziban vagy a dolgozatra való felkészülésben
- Azt szeretnénk, hogy gyermekünk beszélni is tudjon, ennek gyakorlása tanórai keretek között, nagyobb csoportban szinte lehetetlen (ráadásul a többiek előtt sokkal gátlásosabbak a gyerekek, nem mernek idegen nyelven megszólalni)
- Az iskolában a tanárnak nincs lehetősége az egyéni különbségek figyelembe vételére, vannak jobb/gyengébb nyelvérzékű gyerekek, vannak, akik lassabban értik meg a nyelvtani szabályokat, de arra nincs idő, hogy az ő tempójukban haladjon az osztály
- Az iskolában nem mernek kérdezni a gyerekek. Ha nem értenek valamit, az nem derül ki. Hiányos alapokra pedig nem lehet építkezni!
- Sok középiskolás diáknak nyelvvizsgára lenne szüksége a továbbtanulás végett. Az iskolában az érettségire készülnek, a nyelvvizsga feladatok begyakorlása ott nem történik meg.
- Nem jön ki a tanárával és emiatt hanyagolja a nyelvet. Sajnos előfordul. Ilyenkor megpróbáljuk elsősorban visszaszerezni az adott nyelv iránti szeretetet. Így már sokkal könnyebb lesz motiválni őt a tanulásra.
Miből áll a korrepetálás nálunk?
Alapvetően két részből: egyrészt készülünk az iskolai feladatokra, házit és az új szavakat átnézzük, éppen aktuális anyagot megbeszéljük, dolgozatra gyakorolunk. Másrészt, pótoljuk a korábbi hiányosságokat, hiszen, ha az alapok bizonytalanul mennek, az egyre nehezedő nyelvtani szabályokat kevés eséllyel fogja megérteni.
Plusz: beszéltetjük! Szituációkat, képleírásokat, kérdés-felelet játékokat játszunk, mindent alkalmazunk, amivel rábírjuk a kommunikációra. Igyekszünk számukra érdekes témákkal készülni, hogy kedvük is legyen beszélni. Mivel ők mégis csak gyerekek, játékos feladatokat is bevetünk, aminek kifejezetten örülnek.
A legfontosabb: megszerettetni velük az adott nyelvet és annak tanulását! Ez az első lépés a sikeres nyelvtanulásban!
Egy 13 éves tanítványunk írta rólunk: „itt sokkal jobbak az órák, mint a suliban. Nagyon tetszenek a feladatok, mert játékosak és vidámak. A tanáromat imádom! Nagyon jó fej és megértő. Nagyon szeretem. J Mintha a második anyukám lenne. Itt boldogság van! Azért ajánlom másoknak ezt a nyelvsulit, mert itt sokat fejlődhetne mindenki. J Imádom ezt a sulit!”
Legfrissebb blog bejegyzéseink
A beszédkészség fejlesztés az egyik legnehezebb dolog, mivel a legjobban akkor tudja az ember magasabb szintre emelni, hogy ha van, aki kijavítja és segíti a fejlődésben. De mi van akkor, ha valakinek nincs beszéd partnere?
Ezt az 5 hibát szinte minden nyelvtanuló elköveti a tanulás során. Te NE tedd!!
Sokan úgy érezzük, hogy feleslegesen vágunk bele az idegennyelv tanulásba, mert azt gondoljuk, hogy nincs elég jó nyelvérzékünk az elsajátításához. Valóban csak az lehet ügyes, akinek jó a nyelvérzéke? Cikkünkből kiderül.
„Én utálok magolni!”. Általában a szótanulásról mindenkinek a magolás, memorizálás jut eszébe, pedig nem feltétlenül kell hosszú órákat eltöltenünk azzal, hogy a fejünkbe véssük az új szavakat. Az egyszerű és gyors szótanulásnak is megvannak a stratégiái. A továbbiakban ezekről olvashattok kicsit bővebben.
Gyakran felmerül a kérdés, hogy vajon felnőtt vagy idősebb korban is érdemes-e elkezdeni egy új nyelv tanulását. A válasz mindkét esetben egyértelműen: igen! Meg is mutatjuk hogyan!
Mikor vágjatok bele az olvasásba idegen nyelven? Milyen kínálatból tudtok választani? És miben segít nektek, ha idegen nyelven olvastok? Mindenre fény derül a cikkünkből!